להקדים תרופה למכה • למה בדיקות יכולות להציל חיים?

קיום קפדני של בדיקות שגרתיות עשוי לגלות רמזים למה שמתחולל בגוף שלכם, לתת לכם את האפשרות להימנע ממחלות או לטפל במחלות בשלבים מוקדמים שלהן ולהגדיל את סיכויי ההחלמה.
מומחי מאוחדת 1 Comment on להקדים תרופה למכה • למה בדיקות יכולות להציל חיים?

מתי נקודות חן מדאיגות? אלו בדיקות נערכות בגיל 40? על מה מצביעות התוצאות של ספירת דם? • למה כל כך חשוב לערוך בדיקות תקופתיות? • אל תהיו בת יענה, לכו תבדקו!

קיום קפדני של בדיקות שגרתיות עשוי לגלות רמזים למה שמתחולל בגוף שלכם, לתת לכם את האפשרות להימנע ממחלות או לטפל במחלות בשלבים מוקדמים שלהן ולהגדיל את סיכויי ההחלמה.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סמפטום ה'בת יענה' שכיח מאד במחוזותינו, לאנשים יש נטייה לא לדעת דברים כשבדרך כלל המניע העיקרי זה הפחד, הפחד מלדעת,הפחד מלבדוק, כשבעצם דווקא הידיעה במקרים רבים חשובה מאד .

זהו ללא ספק אחד מבסיסי הרפואה המונעת: קיום קפדני של בדיקות שגרתיות עשוי לגלות רמזים למה שמתחולל בגוף שלכם, לתת לכם את האפשרות להימנע ממחלות או לטפל במחלות בשלבים מוקדמים שלהן ולהגדיל את סיכויי ההחלמה. באמת שאין צורך לכלות את כל זמנכם במעבר מבדיקה לבדיקה, אבל יש את אלה שבאמת מומלץ לבצע, פעם בשנה (אם אתם לא בקבוצת סיכון כלשהי). הבדיקות משתנות לפי גילאים, פרופילים גנטיים ומצבי חיים: שוחחו עם רופא המשפחה שלכם כדי לקבל ממנו המלצות ספציפיות, וגם הפניות.

מתי נקודות חן אמורות להדאיג אותנו ומצריכות בדיקה?
בדיקת עור כדי לגלות מוקדם ככל האפשר התפתחות של סרטן העור (כגון מלנומה) ושל מחלות עור נוספות. גילוי מוקדם משפר מאוד את הסיכויים להשיג ריפוי מלא.

מהו פרופיל שומנים ומה בודקים בו?
פרופיל השומנים (הליפידים) כולל את ערכיהם של שלושה סוגי שומנים: הכולסטרול "הרע", הכולסטרול "הטוב" והטריגליצרידים. רמות גבוהות מהנורמה של כולסטרול "רע" ושל טריגליצרידים הן גורם סיכון להתפתחותן של מחלות קשות רבות.

למה כדאי לבקר אצל רופא השיניים ובאיזו תדירות?
בדיקת שיניים בבדיקה שגרתית מחפש רופא השיניים סימנים לעששת. כמו כן הוא בודק את ריריות הפה (הלחיים, השפתיים, החך והלשון) ומחפש סימנים למחלות במערכת התמיכה של השן – בעיקר מחלות חניכיים,פעם בחצי שנה מומלץ לבקר אצל רופא השיניים.

על מה מצביעות התוצאות של ספירת הדם?
ספירת דם בוחנת את מצבם של שלושה מרכיבים מרכזיים של הדם: תאי דם לבנים, תאי דם אדומים וטסיות. הממצאים עשוי לרמוז על קיומן של בעיות שעוד לא נתנו את ביטויין החיצוני.

מדוע חשוב וכדאי להיות במעקב על המשקל ועל ה – BMI שלכם?
שקילה וחישוב BMI לאבחון עודף משקל שהוא גורם סיכון ליתר לחץ דם, לסוכרת, לטרשת עורקים ולמחלות קשות רבות אחרות.

אילו בדיקות נערכות בגיל 40? אילו בדיקות מביאות איתן גיל 50? ומה קורה בגיל 60?
בדיקת אק"ג – מגיל 40: אק"ג – תרשים הפעילות החשמלית של הלב – מסייע לרופא לאבחן הפרעות קצב ומחלות שונות של שריר הלב.

בדיקה לגילוי דם סמוי בצואה – מגיל 50: בדיקה לגילוי דם סמוי בצואה היא אמצעי נוח לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס, הסרטן השני בשכיחותו בישראל.

מדידת לחץ דם – מגיל 40 יתר לחץ דם, "הרוצח השקט" גורם נזקים גדולים מאוד לאיברים חיוניים ובהם הלב, המוח, הכליות והעיניים.

בדיקת צפיפות עצם – מגיל 60, כדי לאתר את מחלת האוסטאופורוזיס ("בריחת סידן"). המחלה הזאת מחלישה את העמידות של העצמות, וכתוצאה מכך גדל הסיכון לשברים. גילוי מוקדם של המחלה מאפשר לנקוט צעדים רבים לבלימתה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שטויות במיץ עגבניות ברוטב של גבינות!!!! מי פינטז עליכם את זה???????????????